OSOBNÉ REFERENCIE

Presvedčte sa o mojej práci na vlastné oči

(pod obrázkami nájdete konkrétne príbehy)

 

ROMANA KIAPEŠOVÁ

reprezentačná brankárka v ľadovom hokeji

Volám sa RoKiapesova Romanamana, mám 21 rokov a venujem sa ľadovému hokeju na reprezentačnej úrovni. Martina som oslovila prvýkrát hlavne kvôli zníženiu hmotnosti po operácii kolena. Spolupráca s ním bola na vysokej úrovni, jednoducho – bola som spokojná. Nedávno som Martina kontaktovala druhý raz za účelom ďalšieho zlepšenia svojich stravovacích návykov, nakoľko som si uvedomila, že pre športovca je výživa veľmi dôležitá. Tiež som mala záujem sa dozvedieť viac o stravovaní IIFYM, ktoré mi dopodrobna vysvetlil a vypracoval pre mňa výživový plán aj s dôrazom na detaily ako sú vitamíny či minerály. Formou na seba nadväzujúcich konzultácií mi vysvetlil podstatné info ohľadne stravy a tréningu, to ako všetko spolu súvisí najmä ako sa stravovať pred a po tréningu aby telo dostalo všetky živiny, potrebné na kompletnú regeneráciu a zlepšenie výkonu. Spoluprácu s Martinom si neviem vynachváliť a odporúčam ho aktívnym športovcom ako aj „normálnym“ ľudom.

Moja poznámka:Ladovy hokej

Výživa mnohých vrcholových športovcov je priam „katastrofálna“ a z praxe viem, že to nemusí byť vždy len o horalkách a energeťákoch. Športový výkon resp. športová dlhovekosť je priam závislá od toho, aké palivo natankujeme. Ďalším faktorom je psychika, ktorá zohráva v športe nepochybne obrovskú rolu – u žien to platí dvojnásobne. Keď sa Romana zranila a jej hmotnosť prudko vzrástla bolo jednoducho treba niečo robiť. Podobný osud často stretáva vrcholových športovcov na konci kariéry, kedy sa prudko zníži energetický výdaj. Úloha bola jasná – pozvoľna znižovať hmotnosť za súčasnej podmienky zachovania výkonnosti  
Ženský metabolizmus je extrémne citlivý na manipuláciu so sacharidmi a ich náhle obmedzenie môže viac uškodiť ako pomôcť. Mal som v hlave prípady mladých športovcov, ktorých dlhodobo poddimenzovaný energetický príjem pochoval takmer celú kariéru a oni jednoducho „vyhoreli“. Tomuto som sa chcel vyhnúť a preto som nezabudol vo výživovom pláne aj na príležitostné úlety (šúľance s makom) ako „mentálna barlička“ po celotýždňovej disciplíne.

Dostatok zdravých tukov hral takisto extrémne dôležitú úlohu pri produkcií kľúčových hormónov zabezpečujúcich kvalitnú regeneráciu resp. elimináciu výkyvov chutí a nálad. Práve na príklade tejto hokejistky si predstavujem zodpovedný prístup ku svojmu telu pri podávaní vrcholových výkonov.

 

MONIKA BRODŇANOVÁ

neúnavný „Rocky Balboa“

Volám sa Monika, mám 27 rokov. Martina som oslovila za účelom zmeny mojej životosprávy a samozrejme aj kvôli úbytku na váhe. Nakoľko sme už v minulosti spolupracovali vedela som, že je to správna voľba a nemusela som mať pochybnosti o prístupe – proste nemusel som sa prispôsobovať ničomu novému.

Začali sme smonikapolu trénovať vo fitku, kde mi ukázal a hlavne ma naučil, že nie všetko je o strojoch, ktoré sú tam, ale že najlepšie sa maká s vlastným telom. Taktiež mi vysvetlil prečo je dôležité čo a kedy jem a hlavne pred a po tréningu! Strávili sme spolu fakt tvrde odmakané hodiny po ktorých sa dostavil aj viditeľný výsledok a ja som sa vďaka tomu opäť „vtrepala“ do obľúbených džínsov 🙂

Môžem povedať, že jeho postoj je naozaj profi a na vysokej úrovni, pretože zvládať ženskú náladovosť a ešte aj pri cvičení je fakt, že makačka! Už len pre toto by som Martina odporúčala všetkým ženám, ktoré majú strach so spolupráce s mužom. Baby no stress – on je fakt tá správna voľba! 😉

Moja poznámka: Monika sa vedela vybičovať k perfektným výkonom a veľmi veľa sme boxovali – čo nás oboch nesmierne zabávalo. Vzhľadom na jej výšku sme boli niekedy doslova rovnocenní „sparingpartneri“. Extrémne si na nej cením prístup a úprimnosť za každých okolností – voči mne aj voči sebe. Vďaka tomu, že nie je žiadny nováčik so snahou o „rýchlu diétu za 2 týždne“ si dokázala vytvoriť taký systém životosprávy, ktorý ju podrží aj dlhodobého hľadiska – a práve v tom to spočíva!

 

MICHAL POPELÁŘ

Rozlietaný „menežéris“ s citom pre umenie a módu

manažérAhoj, ak toto čítaš tak si na webe Martina Čupku a ja som Michal Popelář – mladý chalan, čo sa popri svojej 9 – 5 práci (ale niekedy skôr 8 – 8 ) venuje beauty,  wellnessu a umeniu. Martinove služby som využil pri mojom druhom testovaní technológie na zmenu postavy. Výsledky po prvom testovaní som mal viditeľné, ale nebol som s nimi celkom spokojný. Pri mojom druhom testovaní som si povedal, že k celému „humbuku“ pridám aj fitko. Osud a moja dobrá kamoška mi priniesli do cesty Martina. Dali sme „kávu“ a  išli sme na to. Martinove služby som využil vo fitku pri osobnom tréningovom pláne, ktorý mi zostavil (a ja som ho dodržiaval) a jeho rady som počúval aj pri upravovaní môjho jedálničku. Výsledky nenechali na seba dlho čakať. A ja som s nimi bol (aj stále som !!! ) nadmieru spokojný.

Nespájam moje meno s kadekým ale s Martinom ho kľudne spojím. Vážim si ho za jeho profesionálne poradenstvo a jeho individuálny prístup ku svojím klientom (teda aj ku mne). A môžem ho smelo odporučiť aj Tebe ! See ya

Moja poznámka: Michalov full time job v oblasti špeditérstva je časovo aj psychicky náročný. Ani to však nie je prekážkou. Osobné tréningy prebiehali max. 1 krát týždenne pričom zvyšok týždňa Michal absolvoval párminútové cvičenie ako súčasť ranného rituálu otužovania (na ktoré som ho tiež nahovoril). Počas cvičenia sme bojovali najmä s oslabeným brušným svalstvom a skrátenými zadnými stehenným svalmi – hlavné príčiny neprirodzeného prehnutia v driekovej časti (hyperlordóza). Súčasťou bol nácvik správneho stereotypu chôdze a držania tela. Michal je od prírody ektomorf s nízkym anabolickým potenciálom, jeho cieľom je však predovšetkým zdravie a tomu zodpovedala aj výživová disciplína. Samozrejme ako mladý a štíhly nemusí zatiaľ ignorovať lepok či fast-food. Ani chrbtica ho zatiaľ nebolí a tak nemusel do fitka možno ani „páchnuť“. Koná však proaktívne (preventívne) tak, aby v budúcnosti nemusel investovať nemalé prostriedky do lekárskej starostlivosti – aj preto môže byť vzorom pre kohokoľvek.

 

IVAN STACHO

Nestarnúci „mladík“ (ročník 1941)

SeniorDovoľte, aby som sa vám predstavil. Som Ivan Stacho. Moja celoživotná anamnéza presahuje obsahové možnosti tohto článku a tak sa pokúsim byť čo najstručnejší. Počas svojho života som precestoval veľa krajín a spoznal som mnohé kultúry. S pribúdajúcim vekom som si čoraz viac uvedomoval potrebu postaviť sa zodpovedne ku svojmu životu a životospráve zároveň. Som vďačný, že som stretol Martina, s ktorým máme za sebou aj krátku mediálnu anabázu v relácií Teleráno. Po získaní základných návykov a poznatkov z oblasti výživy sme s Martinom „presedlali“ aj na cvičenie. Aj vzhľadom na to, že som ročník 1941 a bol som zvyknutý pracoval fyzicky znervózňovalo ma najmä ubúdanie svalov. Takisto mojim cieľom bolo zlepšiť pohyblivosť a byť schopný vykonávať moje obľúbené činností aj ďaleko po 70tke. Myslím si, že ku rozvíjaniu kondície by sa malo pristupovať odborne, aby sa maximálne eliminovalo riziko zranenia – tento predpoklad Martin určite spĺňa. Samozrejme stretávam sa s poznámkami zo strany okolia: „To sa Ti ešte chce? Prečo radšej neležíš doma na gauči? apod…“ Mnoho mojich priateľov je už po smrti resp. neschopných plnohodnotného pohybu, ja som sa rozhodol bojovať proti tomu najlepšie ako viem.ivan2

Martina odporúčam každému kto sa rozhodol pristúpiť ku celkovej zmene životosprávy a chce byť zodpovedný voči vlastnému telu. Celoživotný stres a ne-pohyb dnešnej doby sa vždy musí nejakým spôsobom opraviť – u mňa je to systematický tréning a striedma, ale správna výživa.


Moja poznámka:

Pán Stacho je typ človeka s ktorým je radosť pracovať. Odhodlane napreduje a teší sa z vecí, ktoré mnohí jeho rovesníci nepoznajú. Dokáže urobiť drep, vzoprieť vlastnú váhu alebo bez problémov absolvovať hodinovú prechádzku v ostrom tempe. Tréningy musíme samozrejme prispôsobovať pomalšej regenerácií, to však nie je výhovorka. Najviac sa venujeme mobilizačným cvičeniam a dynamickému strečingu. Raz týždenne je nevyhnutnou súčasťou intervalový tréning (na rotopede) – ktorého benefity neobchádzajú ani starších ľudí. Myslím, že tento človek by mal byť vzorom pre veľa mladých ľudí, ktorých fyzická kondícia a prístup ku zdraviu sú doslova na bode mrazu.

KATARÍNA KOZÁKOVÁ

Mladá mamička bez výhovoriek

Výživa, kojenie

Volám sa Katarína a som maminkou 9-mesačnej dcérky Žanetky. Môj život sa jej príchodom na svet zmenil a to veľmi. Samozrejme ostali aj nejaké tie popôrodné kilečká a tak nastal čas začať so sebou niečo robiť. Oslovila som Martina, pretože som mala možnosť dopočuť sa o jeho množstve skúseností, pozitívnom a osobitom prístupe ku klientom. Nesklamal ma.
Mojim cieľom bolo samozrejme zhodiť popôrodné kilá, ale hlavne zmeniť životosprávu a naučiť sa množstvo informácií ktoré by som neskôr mohla zúročiť pri stravovaní celej mojej rodinky. Obzvlášť prínosná bola exkurzia v obchode, ktorá mi umožnila spoznať zblízka tie správne potraviny a naučiť sa vytriediť tie, ktoré vôbec nepotrebujem.

Martin mi pomohol, konečne som spokojná so svojou postavou a to prinieslo aj môj pozitívnejší prístup k svojmu telu, kedže teraz sa cítim oveľa lepšie. Odporúčam ho všetkým ktorí cítia potrebu zmeniť životný štýl a nevedia ako pritom postupovať…

 

 ANNA RACKOVÁ

moderná právnička

V čase, keď mi môj blízky priateľ odporučil Martina na tréning som mala za sebou veľmi ťažké obdobie, kedy som stratila navždy najbližších ľudí v živote. Toto obdobie trvalo približne od marca 2010, teda viac ako 4 roky, od smrti môjho starého otca, cez diagnostiku a priebeh liečenia onkologického ochorenia mojej milovanej matky, štátnice, nástupu do nového zamestnania v úplne cudzom prostredí 300km od domova a zykania si na nový život. Vtedy, s aktuálnou váhou 80 kg pri výške 168 cm, bolo bývalej tanečnici folklórneho súboru naozaj načase.

V lete 2014 som chodievala pravidelne behať, ale hmotnosť nešla dole, stravu som nemala tiež úplne katastrofálnu, ale váha bola vysoká a nemenila sa. Necítila somanna sa dobre vo vlastnom tele, všetko oblečenie mi bolo úzke. Pracujem ako advokátsky koncipient, takže práca je kancelárska, zväčša sedavý spôsob. Pracovná doba je 8 hodín denne, 5 dní v týždni. Martina som oslovila preto, že som sama cítila, že sa chcem dať do poriadku.

V lete 2014 som absolv
ovala krátky fitness pobyt pri mori a cvičenie, resp. fyzický pohyb som mala vždy rada, tanec, in-line, beh, túry a Martin ma potešil, keď mi na úvodnom stretnutí povedal, že on vo „fitku“ na strojoch cvičí s klientami menej, lebo to ja neznášam. Asi po dvoch mesiacoch mi zostavil i výživový plán, ktorý dodržujem, moja hmotnosť je tesne pod 70 kg a mojím cieľom je ísť ešte nižšie. Po tom, čo som začala cvičiť s Martinom, ideálne 3 razy za týždeň, no nie vždy mi to vyjde, som schudla vyše 10 kg.

Ani v prípade krátkodobého výpadku sa moja hmotnosť nezvyšuje, čo pripisujem aj vyváženému a citlivo zostavenému jedálníčku. Stravujem sa podľa jeho odporúčaní, a to mi nespôsobuje vôbec žiadne obmedzenia, absolútne inak sa pozerám na celú mašinériu predajcov potravín a supermarketov, ktoré s cieľom zarobiť štopkajú do nás kilá cukru, farbív a konzervantov a ešte Vás aj presvedčia, že ako ste dobre urobili kúpou ich výrobkov. Jedlo pripravujem zväčša doma, vrátane dezertov a doma pečených sušienok, do ktorých si ale nedám palmový olej a glukózový sirup, ale kokosový olej a med. Mám veľmi rada ten pocit po cvičení, keď si predstavujem, ako moje telo spaľuje. Pomaly chlipkám proteín a teším sa na ďalší tréning, čo Martin zasa nové vymyslí, lebo častokrát je mojím pomocníkom vlastné telo, obyčajná rukoveť od metly, uterák, visím dole hlavou a iné veci… 🙂

S Martinom môže cvičiť každý, kto chce, dokonca aj môj švagor, vyťažený lekár                anna_v_texte                                     sa na to dal a pochvaľoval si. Nezáleží na veku, povolaní ani telesnej konštrukcii.

Moja poznámka:  „Anča“ je žena, ako sa hovorí, od podlahy a vrhla sa do cvičenia bez výhovoriek. Jej prístup ma milo prekvapil. Hneď na prvom tréningu vyvrátila moje predsudky vyplývajúce zo stavu jej telesnej schránky. Jej pohybové stereotypy sú silne poznačené tanečnou minulosťou a permanentne vystretý chrbát je skvelým predpokladom precíznej techniky. Na strojoch sme to vyskúšali pre zaujímavosť len jediný raz – no mechanické izolované pohyby rýchlo zmietla zo stola.

Dôkazom kompletnej zmeny jej životného štýlu bola aj domáca príprava jedál, ktorá vystriedala denné menu a večere v reštauráciách. Pochopila, že chudnutie sa začína v hlave, teda aj v ústach. Priznajme si, že ponuka verejných stravovacích zariadení v našich končinách je jednoducho na 99% nevyhovujúca. Rýchlo pribúdajúce pozitívne reakcie jej okolia ju, ako každú ženu, nabíjali motiváciou a energiou. Som rád, že môžem byť súčasťou transformácie jej osobnosti, pretože ako tréner či konzultant som učiteľom a zároveň učiacim sa od svojich klientov resp. žiakov. Fotku na začiatku vidíte vpravo. Sústredili sme sa v prvom rade na rozvoj kondície a tá ide vždy ruka v ruke s estetickou postavou. Dôkazom je špičkový drep a flexibilita. Ďalšie ciele sú jasné a dozviete sa ich v ten pravý čas.

WELKO – Inštitút zdravého života

Ing. et Ing. Vladimír Klescht-hlavný lektor

welko-logoMartina Čupku jsem poznal prostřednictvím hlavního lektora Welko v Košicích, Ing. Richarda Nagye, když jsme rozšiřovali svoji působnost na Slovensku, z Bratislavy směrem na východ a hledali jsme lektory, kteří by byli jednak odborně na výši a kteří by svým vlastním životním stylem byli pro posluchače „uvěřitelní“ a přesvědčiví. Martin sice nebyl primárně specialista na výživu, ale jako aktivní sportovec věděl o ní velmi mnoho a to nám zapadalo do konceptu pro přednášky o sportovní výživě, což je problematika, kterou v našich kurzech rovněž vyučujeme. Ukázalo se, že to byla velmi dobrá volba, protože Martin je skvělý lektor, který dokáže posluchače zaujmout. Z toho důvodu jsme jej zařadili i do týmu lektorů realizujících speciální krátkodobý kurz Sportovní výživa, o který je mimořádný zájem a realizujeme jej jak v Bratislavě , tak v Košicích. Postupem času si Martin doplnil vzdělání i absolvováním našeho rekvalifikačního kurzu Poradce pro výživu. Naše filosofie je založená na zcela přirozené výživě propojené s dostatkem pohybu. Dnes je již pevným článkem našeho slovenského lektorského týmu.

U Martina si vážíme toho, že nezůstává jen u základních znalostí, ale neustále se nejrůznějšími způsoby vzdělává a vyhledává nové informace, které zkvalitňují jeho práci jako kondičního trenéra, tak i výživového poradce a lektora nejrůznějších vzdělávacích akcí. Výše zmíněné Martinovy vlastnosti jsou dostatečným a přesvědčivým důvodem doporučit jeho služby všem, kteří si uvědomili, že jedině zdravý životní styl je správná cesta k zachování si pevného tělesného i duševního zdraví a kondice do vysokého věku.